Orff-pedagoogika I semestri arvestustöö – rütmika
Eesmärk on õpetada ja arendada motoorikat ja kordinatsiooni, meetrumi ja tempo tunnetamist, taktimõõtu, rütmifiguure ja rütmivorme, mitmehäälsust.
Metodiline käik:
- Esitame teksti otsast lõpuni kaks korda, plaksutades kätega kaasa sõnarütmi.
- Teksti omandamiseks plaksutame rütmimudeleid ühe takti kaupa - õpetajad ees, õpilased järgi.
- Ühendame 1+2 takt, 3+4 takt ja pärast kokku 1 ja 2 pool. Harjutame, kuni kõigil on rütm ja sõnad omandatud
- Paneme rütmi kehapillile – jälle takti kaupa – õpetajad ees ja õpilased järgi. Kordame kuni vigu ei ole.
- Esitame õpitut ilma tekstita kehapillil, sõnu loeme mõttes kaasa.
- Jaotame grupi poleks ning esitame õpitut kaanonis, intervalliks üks takt.
- Lõpuks lisame juurde bass-ksülofon,mis mängib ostinatot.